poniedziałek, 27 stycznia 2020

"Tajemnica posiadłości w Zachusach" - Zuzanna Radomska

"Nieoczekiwany spadek to dopiero początek kłopotów.
Dwóch braci bliźniaków, Dariusz i Czesław, otrzymuje w spadku po wuju Emilianie wielką posiadłość na wsi. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że przez całe życie nie utrzymywali ze swoim krewnym kontaktu. A to tylko początek niespodzianek – okazuje się bowiem, że dom, do którego się wprowadzili, pełen jest niepokojących tajemnic. Ukryte drzwi do biblioteki, zakapturzone postacie i kotka-widmo to tylko niektóre z nich... Każdy kolejny dzień staje się pretekstem do prowadzenia własnego śledztwa i ponawiania prób odkrycia zagmatwanej rodzinnej przeszłości. Czy bliźniakom uda się rozwiązać wszystkie czekające na nich w Zachusach zagadki? " -lubimyczytac.pl

 "Tajemnica posiadłości w Zachusach" to krótka historia zawarta w 150 stronach. Głównymi bohaterami są bracia bliźniacy, Dariusz i Czesław. Chłopcy po otrzymaniu spadku przeprowadzają się do posiadłości wuja, gdzie każdego dnia zmagają się z tajemnicami i zagadkami. Jako młodzi chłopcy, nie przywiązują dużej uwagi do swojej pozycji społecznej. Spoufalają się ze służbą, choćby przez zarządzenie jedzenia wspólnego śniadania. Ich przygody i próby odkrycia tajemnic stają się głównym tematem książki.

Zuzanna Radomska stworzyła bardzo przyjemną, krótką opowieść. Ukazuje w niej w delikatny sposób różnice społeczne pomiędzy bogatszymi i biedniejszymi, w tym m.in. ich zachowanie. Autorka ciekawie wprowadza czytelnika w historię, stopniowo wprowadzając coraz więcej niewiadomych. Akcja toczy się bardzo szybko, a sama lektura wciąga. Brakuje jednak szczegółów, które wprowadziłyby lekki dreszczyk emocji. Zakończenie natomiast wygląda na niedokończone, nieco zbyt przerysowane.
Ogólne wrażenie oceniam na 6,5/10. Książka ta z pewnością oderwie Was od problemów, pozwoli "wyluzować" po cięższym dniu. Premiera - 09.03.2020.
#Carolina

4 komentarze:

  1. Książka zbytnio nie jest dla mnie, aczkolwiek mojej koleżance może się spodobać,
    więc polecę :D Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka to chyba raczej nie moje klimaty :) Ale mojej siostrze być może by się spodobała bo lubi takie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej nie mój klimat, ale wydaje się być ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydawała mi się ciekawa, niestety, zawiodłam się mocno okrojoną historię i urwanymi wątkami.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz i obserwacja przywołuje na mojej twarzy uśmiech :)