wtorek, 18 lipca 2017

Ktoś mnie kopiuje?! Znalazłam plagiaty!

Pewien czas temu postanowiłam, że popracuję nad swoją systematycznością oraz nad blogiem. Pisanie postów nie było zbyt dużym problemem, naprawdę dobre wpisy potrafiłam stworzyć w zaledwie kilkadziesiąt minut. Postanowiłam również, że nadrobię zaległości w odwiedzaniu innych, nie tylko obserwowanych blogów. Już na samym początku znalazłam coś, co mnie zdenerwowało...

Czytając informację o autorce przeżyłam dosłownie deja vu. Opis skopiowany był słowo w słowo z mojego bloga (no, może zmieniona data urodzenia). Przyznam szczerze, że nie wiem co bardziej czułam - zdenerwowanie, czy zażenowanie. Nie wyobrażam sobie jak leniwym trzeba być, aby nie napisać 2-3 zdań o sobie. No ale cóż, niech będzie. Czytelnicy w końcu poznają kim tak naprawdę jest autorka. Jeśli będzie niezgodne z opisem - nie moja wina, heh.
Kilkanaście blogów później, odwiedzam kolejną stronę. I co? Znowu deja vu. I to dokładnie skopiowana ta sama treść. No ludzie, o co chodzi? No nic, przeglądam dalej owego bloga, zerkam na zakładkę "zaproponuj wpis". Patrzę i nie wierzę. Nawet te dwa zdania, które widnieją u mnie, są skopiowane. Kurcze, rozumiem, że można napisać coś podobnego. Ale tak słowo w słowo? Nie wydaje mi się. Jak już się domyślacie - zniechęciło mnie to do dalszych odwiedzin. Do dziś nie rozumiem, jak można kopiować czyjąś twórczość. W archiwum postów przeważnie się nie zagłębiam, a szkoda... Może wówczas odkryłabym kilka kolejnych plagiatów moich wypowiedzi.
Koszula-klik  Spodnie-House Buty-Deichmann Torebka-klik


A Ty? Miałeś/aś taką sytuację jak ja? Co zrobił(a)byś w takiej sytuacji? Szczerze mówiąc, zastanawiam się czy nie zwrócić uwagi w/w 'blogerkom' :) 
#Carolina

Ps. Pozdrawiam serdecznie 2 autorki o których wyżej wspomniałam. Wiem, że jedna z Was to moja stała obserwatorka ;) 

83 komentarze:

  1. Ja to bym jeszcze je tutaj oznaczyła (troche by nabiło jej wejść) ale myślę, że sporo osób skomentowałoby u niej tego typu praktyki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam nad tym, jednak nie chcę spowodować fali hejtów na te osoby. Może ten post choć trochę wpłynie na ich zachowanie i uzmysłowi, że plagiaty można łatwo rozpoznać.

      Usuń
  2. To musi być irytujące, miałam podobną sytuację ale nie w internecie a w prawdziwym życiu niestety. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja obecnie na mojej stronie zablokowałam możliwość kopiowania treści, a na większości zdjęć daje znaki wodne w widocznym miejscu... Dużo osób chce prowadzić bloga, a nie potrafi sklecić kilka zdań... przykre... Skomentowała bym na tamtych blogach i może też jakimś paragrafem rzuciła... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się blokuje możliwość kopiowania treści?

      Usuń
    2. Wszystko co jest w necie da się skopiować xD

      Usuń
    3. Skrypt, po prostu prosty skrypt

      Usuń
  4. Miałem taką sytuacje że ktoś skopiował moje konto na facebooku i z moim zdjęciem (wszystkim moim) pisał i obrażał ludzi. Doskonale wiedziałem kto to jest więc odwiedziłem go osobiście i teraz nawet na mnie nie spojrzy. Kopiowanie jest bardzo irytujące chociaż na blogu nigdy mi się nie zdarzyło.

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Na Twoim miejscu nie pisałabym anonimowo o nich tylko jawnie napisała kto był taki mądry.
    Byłam raz świadkiem jak dziewczyna w komentarzu napisała innej, że wzięła jej przepis i nawet nie zmieniła zdan, po czym zostawiła linka. Post miał może rok, ale rzeczywiście zdania te same. I jeszcze nic na to nie odpowiedziała, zostawiła komentarz i komentowała jej bloga.
    Przykre, że nasi czytelnicy potrafią czasem zrobić coś tak okropnego.
    Piękna stylizacja. Czy ta Twoja koszula z Zaful też jest taka sztywna? Bo u mnie jest strasznie i nie wiem czy pranie coś pomoże...

    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że skoro są obserwatorami mojego bloga, przeczytają ten post i zmienią swoje opisy. Jeśli to nic nie pomoże, to przejrzę dokładniej blogi dziewczyn i wówczas opublikuję adresy do nich na blogu/fp ;)
      Koszula nie jest bardzo sztywna. Powiedziałabym, że porównywalna do tych dostępnych w sieciówkach :)

      Usuń
  6. Przykra sprawa. Powinnas napisać do tych osób i zwrócić im uwage, że tak się nie robi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam nigdy jeszcze takiej sytuacji, ale szczerze mówiąc nie zwracałam nigdy aż tak na to uwagi, więc może mi coś umknęło. W każdym razie też bym je tu na Twoim miejscu oznaczyła, u jednej osoby to mógł być dziwny przypadek, u dwóch już nie sądzę. Przykra sprawa

    OdpowiedzUsuń
  8. W świecie istnieje coś takiego jak własność intelektualna. A te blogerki zwyczajnie Ci coś ukradły. Osobiście napisałabym do nich, że jeśli sprawa się powtórzy doniesiesz o tym odpowiednim władzom - masz do tego prawo.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja znalazłem kiedyś mem mojego autorstwa na znanym portalu i jakby było mamo to usunęli z niego adres mojego bloga a wkleili własnej strony...Swoich wierszy jeszcze nie trafiłem,ludzie kilka razy prosili o zgodę na skopiowanie,czyli jeszcze kultura w narodzie do końca nie umarła...Fotki piękne a ty jak zwykle prześliczna. Zapraszam do siebie www.stanislawgorny.blog.onet.pl Zbieram pytania do Q&A będzie mi bardzo miło jeśli kilka zostawisz. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym memem wyszło strasznie chamsko. Dobrze, że przynajmniej niektórzy proszą o zgodę na kopiowanie. Odwiedziłam i zostawiłam kilka pytań :)

      Usuń
  10. kopiowanie to kradzież, objęta jest prawem autorskim, i możemy tego dochodzić na drodze sądowej, niestety dzisiejsze młodzież tak właśnie się uczy, na zasadzie kopiuj wklej. Wszyscy chcą prowadzić blog, nawet jak nie mają o czym, ostatnio rozwalił mnie na łopatki tekst na fb jakiegoś gimnazjalisty - doradźcie o czym mogę prowadzić blog, bo sam nie wiem i nic mnie nie interesuje... ha ha, a propos stylówki, to bardzo fajna koszula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahah, najmłodsi blogerzy często mnie zaskakują. Nie mam pojęcia po co tworzą blogi, skoro nie mają na nie pomysłu. Może dla współprac? Dla 'fejmu'? Myślę, że to jedyne logiczne wytłumaczenie.

      Usuń
    2. A ty wiesz marzena że jest takie coś jak regulamin blogspota, w którym pisze że każda treść pisana na ich podstronie z automatu jest ich nie?

      Usuń
    3. A ty wiesz GAME MichalPlayGame, że Ci się czytanie ze zrozumieniem kłania, nie?

      Użytkownik usług Google udziela firmie Google licencji na wykorzystywanie materiałów, publikowanie, prezentowanie, itp. itp. itp. i to choćby dlatego, aby inni użytkownicy mogli czytać naszego bloga. I jest to licencja z ograniczonymi prawami, co wyraźnie jest napisane w WKzUG.

      Polecam przeczytać ze zrozumieniem, a później pisać głupoty. ;-)

      Usuń
  11. Nigdy nie znalazłam się w takiej sytuacji, ale bym na pewno coś im powiedziała - kiedy obserwatorzy zobaczą, że to plagiat, to trochę ich ubędzie ;)
    Pozdrawiam,
    Posy z bibliotekaamarzen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje opowiadania z bloga regularnie pojawiają się na wattpadzie i w innych miejscach w sieci. Niektórzy nawet się przy tym napracują, w opowiadaniu na sto stron starannie zmieniając imiona bohaterów. Polecam dobry artykuł na temat plagiatu http://www.papierowemotyle.pl/index.php/motylowe-zapiski/artykuly/13-plagiat-fakty-i-mity

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi kiedyś skopiowali zangłowek bloga haha. No niestety nic z tym nie zrobimy, zyjmy ze swadomowscia ze cos osiagniemy ciezka praca :)
    Only Dreams

    OdpowiedzUsuń
  14. Ra zdarzyłam się z sytuacją, ze ktoś skopiował mój wpis razem ze zdjęciami, oczywiście upominałam autorkę. Tłumaczyła się, że dodała go przypadkiem, co było dla mnie śmieszne
    Pozdrawiam, Madda

    OdpowiedzUsuń
  15. Rozbawiło mnie to. Wiem, że takie zachowanie jest irytujące, a raczej żałosne. Masz może gdzieś na blogu umieszczoną informację, że zabraniasz kopiowania treści? Być może to nie wiele da ale można spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. No nieźle, widać że jesteś bardzo popularna .

    OdpowiedzUsuń
  17. heheh, ciesz się, że zdjęc nie kopiują i nie podpisują, ze to niby ktoś inny :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Podobno kopiowanie jest najwyższą formą uznania :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wooo!!! Widzę, ze ktoś jest na prawdę odważny...

    http://wiktoriafiutak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Wpadłabym w szał, gdybym zobaczyła coś takiego. Na Twoim miejscu również bym wymieniła dane blogi, które kopiują treść z Twoich blogów. Dla mnie trzeba nie mieć pomysłu na siebie. Naprawdę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie rozumiem takich ludzi. Rozumiem: można się inspirować, ale żeby linijka w linijkę jechać po całości? Trzeba mieć odrobinę szacunku.

    OdpowiedzUsuń
  22. Brak mi słów na takie osoby. Mam nadzieję, że chociaż to przeczytają i wyciagną z tego wnioski.

    Pięknie wyglądasz. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mojej treści nikt nigdy nie skopiował, chyba... A raczej mam taką nadzieję. Przeglądam wiele blogów i jeszcze nigdy nie spotkałam się z takimi słowami :)
    Co do tych osób, to brak słów. Oby czytając tego posta zrobiło się im głupio, chociaż wiesz. Może jest to nie dobry pomysł, jak wspominałaś gdzieś w komentarzu, że nie chcesz aby napłynęła na nie fala hejtu. Ale według mnie powinnaś uprzedzić innych blogerów i pokazać, kto jest takim wielkim blogerem, a nie potrafi napisać o sobie kilku słów.

    Śliczne zdjęcia, jesteś piękna.
    Pozdrawiam.
    https://emiliamatyska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Myślę, że aktualnie nie ma takiej potrzeby - jedna z dziewczyn zmieniła opis. Do drugiej muszę zajrzeć dzisiaj :)

      Usuń
  24. Nie rozumiem czemu ludzie tak robią, przecież nie ma to najmniejszego sensu, ech. Myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie napisanie do tych dziewczyn. W późniejszym etapie to ktoś Ciebie może posądzić dlatego po prostu pisz do nich! Mnie raczej nikt nie "plagietuje", chociaż nie wiem, bo rzadko odwiedzam inne blogi niż te które obserwuję.

    Bardzo ładne zdjęcia. Mega spodobała mi się Twoja bluzka ;)

    Jessica Januszkiewicz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc już nie ma takiej potrzeby. Dzisiaj sprawdziłam bloga jednej z dziewczyn i dostrzegłam, że zmieniła opis. Musiała się zawstydzić : )

      Usuń
  25. Super stylizacja :) Zapraszam do siebie :) http://stefanowe-zapiski.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. To po prostu chamstwo i bezczelność. Jak można kopiować własny opis od kogoś.

    OdpowiedzUsuń
  27. To lenistwo, chcą mieć coś swojego niby ,ale z jak najmniejszym wkładem własnym ,do tego zero kreatywności. Świetna koszula : )

    OdpowiedzUsuń
  28. Powinnaś im wysłać wiadomość z prośbą o usunięcie tekstów, w innym przypadku będą to dalej robić! Powodzenia 😊

    OdpowiedzUsuń
  29. pieknie wyglądasz <3 boska figura


    https://angelaendzel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. nie miałam takiej sytuacji na szczęscie. Szkoda takich ludzi. To typowe leniuchy i zazdroścnicy moim zdaniem.
    stylizacja piekna!
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja tez widzialam kilka O mnie takich samych. Mysle jednak ze czasem zwlaszcza w zakladce Wspolpraca napisac tak samo. Ja nie wiem czy ktos napisal tak samo jak ja, choc staralam sie byc originalna ;) czasem zdarzaja sie zdania tak same sformulowane. Ale jezeli caly wpis to juz siara :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, zdarzają się podobnie napisane. Jednak, gdy tylko dodałam ten wpis, zauważyłam, że na blogu jednej z dziewczyn od razu zmieniono opis. Przypadek? :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  32. Okropne zachowanie i ludzkie lenistwo :/
    https://modaidekoracje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Kiedyś moja "przyjaciółka", która okazała się zdzirą założyła bloga prawie takiego samego jak ja, ja miałam fanpage, ona też założyła taki sam a do tego, chciała żebym przesłała jej swój kod Css bo chce mieć taki wygląd bloga jak ja miałam.
    No proszę Państwa..

    https://rudyszalik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Ludzie muszą być naprawdę leniwi, skoro ciężko jest im napisać kilka słów o sobie. Sama mam bloga, ale nie kopiuję słów od innych autorek. Może i nie wszystko trzyma się kupy pod względem stylistycznym ale wiem, że to są moje słowa a nie skopiowane.
    Bardzo ładna stylizacja😉
    Jeżeli można to zapraszam na mojego bloga https://zgarderobywziete.blogspot.com/?m=1 Dopiero zaczynam😊😊

    OdpowiedzUsuń
  35. Żenada. Blogerki, które chcą blogować, a mają problem z napisaniem kilku słów od siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ciężko dziś o unikalny content, dlatego nie można kogoś osądzać, że ktoś skopiował od Ciebie dwa zdania. Gdybym każdego oskarżałabym o plagiat treści z mojego bloga to na pewno znalazłoby się tam pół internetu. Rozumiem kopiowanie opisów słowo w słowo, ale dwa takie same zdania to już troszkę przesada w osądzaniu. Pracuję jako w Copywriter i wiem z doświadczenia, że zdarzają się przypadkowe podobne a wręcz takie same treści.

    instacopy.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja kiedys widziałam, że jedna z czytelniczek mojego bloga skopiowała ode mnie pomysł na włosy - było to dosyć mało spotykane rude ombre :D Cóż, z drugiej strony można się cieszyć, że kogoś inspirujemy! :)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    www.spiked-soul.pl


    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
  38. Czy ja wiem... To co napisałaś o sobie jest tak schematyczne, że właściwie na co drugim blogu można przeczytać to samo.

    OdpowiedzUsuń
  39. My zgłaszamy do googla, bez litości dla złodziei ! Jak ktoś wyleci z googla za kopiowanie treści to się nauczy że nie wolno. Świadczy to także o braku podstawowej wiedzy o SEO - takie same treści w kilku miejscach są słabo traktowane przez wyszukiwarki.

    OdpowiedzUsuń
  40. Super stylizacja fajnie wygladasz nie wiem ja bym zwróciła uwage tym osobą i dała szanse zmienic opis bo raczej konfliktowa nie jestem. Wiele opisów jest bardzo podobnych.

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie chcę Ci zabierać marzenia, ale żeby mieć dobrą sesję znajdź sobie dobrego fotografa i słuchaj tego co mówi. Z aktualnym nie masz ŻADNYCH szans. Nie ma pojęcia o fotografii, kadrze, świetle i kompozycji. Wyglądasz na tych zdjęciach jakbyś dopiero co z obory na ulice wyszła lansować się. A wątpię, czy jesteś ze wsi. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  42. Oj tak, to co nieraz się dzieje wśród blogerów zwłaszcza to szczyt chamstwa... :(

    pięknie wygladasz!

    OdpowiedzUsuń
  43. Nie zaskoczyłaś mnie tym. To co zrobiła ta dziewczyna to jest kradzież własności. Ty stworzyłaś tego bloga i jego treść. Powinnaś od razu do nich napisać i powiedzieć co i jak. Jeśli by ta dziewczyna dalej kradła twoją twórczość to powinnaś to zgłosiłaś to pierwsze do administratorów blogera. Od tego są. jeśli by dalej się to powtarzało to zgłoś na policję. Takie rzeczy powinny być od razu ujawniane i osądzane. Inaczej będą się częściej zdarzać takie rzeczy i inni blogerzy będą poszkodowani. Teraz powinnaś zablokować swoje treści tak by nie można było ich kopiować. Czasami samo powiedzenie i zagrożenie policją skraca takie praktyki. To twój blog, twoja praca i twórczość. Nikt nie ma prawa ci jej kraść lub kopiować bez twojej zgody. To samo się wszelkich form twórczości artystów, blogerów. Na wszystkich portalach społecznościowych jest zawarta klauzula o prawach autorskich.
    Bardzo fajne zdjęcia masz zrobione, ciekawa stylizacja :)
    Zapraszam do siebie na uspokojenie nerwów. Zapraszam do świata teatru i tańca. Może cię zainspiruję :) Radzę również zacząć czytać od początku powieści :)
    https://tangozycia.blogspot.com/
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  44. ja bym się nie przejmowała i po prostu napisała prywatną wiadomość w tej sprawie. ;) ostatnio za dużo rzeczy, moim zdaniem, robi się od razu publicznie, lepiej czasem zachować trochę umiaru. na pewno bym tego nie olewała, bo to totalnie nie fair jest. ;/
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  45. Twój opis na stronie "O mnie" jest tak zwyczajny, mało oryginalny i wtórny, że dodanie o autorze czegokolwiek w trzeciej osobie zapewne podchodziłoby dla Ciebie pod plagiat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i jest zwyczajny, jednak mówimy tutaj o kopiowaniu słowo w słowo.

      Usuń
    2. Zgadzam się z Kocham gry otome. To tak jakby o plagiat oskarżali się wszyscy, którzy napiszą coś w stylu "niebo jest niebieskie". Nijakie, wtórne na poziomie przekazu i języka opisy, po prostu się powtarzają, bo są pierwszym, co przychodzi na myśl. Sprawy o plagiat w życiu byś nie wygrała.

      Usuń
  46. Jaki jest cel prowadzenia bloga, skoro kopiuje się treści innych? Przecież to jest medium stworzone po to, by być kreatywnym i tworzyć własne, niepowtarzalne treści. Jeżeli ktoś nie jest w stanie wykrzesać z siebie nawet odrobiny inwencji, by wystarczyło na zakładkę "O mnie", więc dopuszcza się kopiowania, to i tak niewiele zyska z blogowania, a już na pewno żadnej radości...

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  47. To ma byc ten fajny wpis? Pusta tresc

    OdpowiedzUsuń
  48. Mogłabym zobaczyć ten wpis? Jestem ciekawa kto był tak bezczelny, by robić coś takiego. Ja zgłaszam takiego blogi, bo to nie dość, że żenujące to jeszcze jest to nie uszanowanie pracy innej osoby.

    www.strong-power.pl

    OdpowiedzUsuń
  49. Podoba mi się twoje podejście. Mimo tego co zrobiły te dziewczyny nie podajesz ich danych. One same się domyśla ! Super :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Bardzo nieprzyjemna sytuacja, szczerze nie zazdroszczę! Plagiat to kradzież, takie sytuacje powinny być piętnowane!

    OdpowiedzUsuń
  51. Koniecznie zwróć im uwagę, nie musi być publicznie. Możesz po prostu napisać im wiadomość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po opublikowaniu postu zauważyłam pierwsze efekty - na jednym z blogów zmieniono treść. Najwidoczniej ktoś poczuł się winny i zrozumiał, że inni widzą plagiat :)

      Usuń
  52. To świadczy niestety o fali badziewia jaka przetacza się przez Internet w blogosferze. Jak można ząb w ząb skopiować czyjąś treść? Żenada. Może ten wpis nieco ostudzi ich zapędy kradzieży intelektualnej. Też prowadzę bloga i czasami kogoś zacytuję, ale zawsze wcześniej pytam o zgodę i jak ją uzyskam to podaję źródło (link). Ale żeby już nie móc o sobie napisać kilku zdań, tylko kopiować kogoś to trzeba być imbecylem i jełopem! Pozdrawiam Cię serdecznie, a te "blogerki" które skopiowały Twój tekst niech się nie ośmieszają i zlikwidują swsblogioje "blogi" w trybie natychmiastowym.

    OdpowiedzUsuń
  53. Szczyt wszystkiego. Rozumiem inspirowanie się czymś bo sama czasem przeglądając bloga, spodoba mi się zdanie, ale nie kopiuje całości. Jeszcze opis heh... Ludziom się nudzi od nadmiaru tej internetowej wolności

    OdpowiedzUsuń
  54. Szkoda, że ktoś nie uszanował Twojej pracy.
    P.S Świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  55. Niestety, Twoje opisy nie są jakoś bardzo oryginalne, więc nie zdziwiłabym się, gdyby ktoś po prostu wpadł na ten sam pomysł...

    A tak z innej beczki "Pisanie postów nie było zbyt dużym problemem, naprawdę dobre wpisy potrafiłam stworzyć w zaledwie kilkadziesiąt minut". Obawiam się, że poświęcenie większej ilości czasu przyniosłoby jednak wpisom sporo dobrego, bo nie są "naprawdę dobre".

    OdpowiedzUsuń
  56. Kochana, to już popularność :D
    Moim zdaniem kopiowanie opisu "o sobie" jest szczytem chamstwa. Jednym słowem - żenada!
    Blog prowadzony z zamysłem kopiowania treści innych blogerów jest tak na prawdę nic warty.
    Ps. Cudownie wyglądasz <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  57. Ludzie są coraz mniej kreatywni i coraz bardziej leniwi, wszystko ściągają i o ile niektóre plagiaty są łamaniem prawa i można je zgłosić to nie każde działania można pod zgłaszanie dać. Mam do czynienia z taka osobą która w pewien sposób kopiuje innych, taka swojego rodzaju papuga co chodzi i powtarza, ale kopiuj wklej nie używa.

    OdpowiedzUsuń
  58. Ostatnio na FB jakaś dziewczyna wzięła moje profilowe. Był to obrazek osobiście przeze mnie narysowany olowkiem. Grzecznie poprosiłam o zdjęcie z mojego rysunku z profilowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  59. Jakaś porażka, jeśli nie ma się na siebie pomysłu, to i na bloga się go nie znajdzie. Współczuję!

    https://malgranda-art.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  60. Żenujące do czego niektórzy się posuwają by zaistnieć. Wymyślić kilka zdań do notki jest tak trudno, że muszą kraść?! Współczuję ale powinnaś do nich napisać i zabezpieczyć posty przed kopiowaniem. Co prawda nie spotkałam się z czymś takim na blogu u nikogo znajomego ale kilka lat temu takie jedno dziewczątko skopiowało całe moje forum tematyczne, którego byłam adminem - dosłownie wszystko i do tego jeszcze podszywałą się pode mnie. Ale jak do niej napisałam, nie grożąc jej ale dobitnie dając do zrozumienia, że to kradzież to się przestraszyła i usunęła wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  61. Mnie skradziono zdjęcie na Instagramie, i użyto go do fikcyjnego konkursu, w którym miały być nagrodą kosmetyki ze zdjęcia...

    OdpowiedzUsuń
  62. Jejku...powiem Ci tak. Jeżeli jakiś blog jest popularny i fajny, inni użytkownicy starają się powtórzyć sukces. Często się inspirują, trochę zgapiają...Jednak kradnięcie czyjejś pracy nie jest miłe. Często tak robią młodsze osoby, które za bardzo jeszcze nie widzą o co chodzi. Tak czy siak pomyśl w ten sposób, że odniosłaś już na tyle dużo i dobrze prowadzisz bloga/piszesz, że ludzie dosłownie aż kopiują od Ciebie ;). Smutne, ale prawdziwe. Co zrobisz, nic nie zrobisz. Może jak zwróciłaś na takie zachowanie uwagę, to te dwie osoby się zreflektują? Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  63. ja zwykle podziwiam, że ktoś wpada na pomysł kopiowania, bo osobiście nigdy by mi to do głowy nie przyszło. ;) trochę smutno, że ktoś nie potrafi sklecić kilku słów, zwłaszcza o samym sobie. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz i obserwacja przywołuje na mojej twarzy uśmiech :)